Veckans medlem:”Kundcentrerad kultur med ett utifrån- och in perspektiv ger fantastiska kundupplevelser”

Maria Thörn, EffectlyVeckans medlem Maria Thörn arbetar på Effectly AB inom Customer Experience Management. Maria är Customer Engagement Advisor, Co-founder och företaget har sin verksamhet i  hela Norden med kontor i Stockholm.

Vad jobbar du med?

Jag hjälper företag att skapa en kundcentrerad kultur med ett utifrån- och in perspektiv vilket ger fantastiska kundupplevelser i alla kontaktpunkter, som leder till lojalare kunder som köper mer, är kunder längre och rekommenderar företaget.

Hur kom du in på den banan?

Jag har byggt upp ett Contact Center i Piteå och sedan arbetat som konsult med stora Contact Centers i Norden där mitt uppdrag har varit att utveckla kundupplevelsen. Nu har vi startat Effectly som ska hjälpa företag som har bestämt sig för att bli mer kundcentrerade och vill särskilja sig mot sina konkurrenter.

Berätta om ditt roligaste uppdrag!

Mitt roligaste uppdrag hittills är starten av programmet för ”Kundresan” på en retail kedja. Vi träffar medarbetare, butikschefer, regionchefer och marknadschef vilket ger oss förståelse för nuvarande utmaningar där vi blir till stor hjälp och stöd i utvecklingen av kundupplevelser och fler lojala kunder.

Vilken tidningsrubrik skulle du vilja läsa om ditt jobb?

Årets Kundcentrerade Företag har utsetts – Läs allt om Effectly´s årliga gala.

Vad betyder ditt deltagande i affärsnätverket Business in Heart?

Jag får möjlighet att möta och lära känna andra positiva, professionella och drivna kvinnor. Jag får mycket inspiration och kunskap via Business in Heart. Jag känner en stor samhörighet i ett härligt gäng.

Vad är ditt bästa tips när det gäller att nätverka?

Var öppen, positiv och äkta i mötet med nya människor. Dela med dig av kunskap och din passion och ta hjälp av ditt nätverk.